
جريدة غزل
الوصول صعب ولكن معًا نستطيع. .. جريدة غزل لدعم الكُتاب عن طريق نشر كتاباتهم بأنواعها لتصل إلى القُرَّاء بسهولة، لمؤسستها سها عبد النبي، تحت إشراف تطبيق وجريدة لَحْظة.
_قصه بعنوان غدر الصديق_
غدر الصديق.. إليك صديقي الخائن.. كنت أظن أن الصديق وقت الضيق كما يقال.. لكن إكتشفت أنه سبب الضيق لماذا.. لم أفعل له شيئاً أهكذا يرد الجميل. كيف يمكنك أن تخدعني كيف يمكنك أن تجرحني بعدما أخبرتك أسراري بعدما أخبرتك لك عن أخباري.. أنت كنت صديق عمري أنت كنت مالك عقلي.. أنت كنت عيني وعقلي الذي أرى به وأفكر فيه.. لماذا جرحتني جرح الأيام بعدما جرحتنى الدنيا جرح الزمان.. أنظر لما حولي واسئلهم هل في احد اتجرح مثلى كل الايام تعدى مثل بعضها والالم يكبر معها ويزداد
_______________________
رانيا: ازيك يا ملك عامله اي!؟
ملك : الحمد الله يا رانيا وانتي !؟
رانيا : الحمد لله بخير.
ملك: دايما يلا نروح لبسمله ولا مش هتروحي ؟!
رانيا: لا هروح يلا.
*بعد نصف ساعة*
ملك : ايه يا بسمله عامله اي ؟!
بسمله : الحمد لله
رانيا : مش هنخرج ولا اي انا زهقانه اوي!
ملك : يلا نخرج نروح اي مكان .
بسمله : انا عارفه مول حلو اوي تعالوا نروح.
رانيا عندها 20سنه
رانيا طيبه جدا هاديه اوي دايما بتلبس الحجاب بشرتها بيضه
ملك عندها 18
ملك اصغر واحده فيهم شيك ف لبسها شعرها طويل بشرتها سمرا
بسمله 21
بسمله اعقل واحده دايما بي الحجاب بشرتها سمرا سمار خفيف وبسيط ف لبسها
*بعد ساعه روحنا*
رانيا : المكان هنا جميل اوي
ملك : ايوه حلو جدا وكمان ف لبس شيك جدا
بسمله : تعالو لو هتجيبو لبس
رانيا : ايوه انا هشتري لبس ودخلت محل تجيب فستان
م
رانيا: ملك خدي كدا حلو الفستان ده !؟
ملك : لا مش حلو
رانيا : طب بصي ده كدا حلو
ملك : لا ده وحش خالص
رانيا: خلاص يا ملك مش هشتري حاجه.
ومشيت رانيا من المحل
بسمله : مش يلا نروح بقي ولا اي !؟
رانيا: اه يلا نروح.
_بعد ساعه وصلنا_
رانيا: عاوزه حاجه يا بسمله !؟
بسمله : سلامتك .
وكل واحد روح بيته
بسمله بتكلم ملك ع الواتساب
بسمله : ايه يا ملك انتي ليه زعلتي رانيا !؟
ملك : انا مزعلتش حد هيا الي بتزعل بسرعه انا مالي !؟
بسمله : مكنش ينفع كل حاجه تقولي عليها وحشه كدا !
ملك : مش بقولها رايي.
بسمله : ماشي يا ملك يريت متتكررش
ملك: قولتلك كنت بقول رايي
بسمله بغضب: خلاص يا ملك
رانيا ع الواتساب : بسمله بكره تيجي معايا هجيب هدوم.
بسمله : ماشي يا رأنيا
ملك مكنتش بتحب رانيا خالص أو بتحس انها احسن منها
ملك: نزلت وجابت لبس
رانيا لبسمله خلاص يا بسمله بكره تيجي معاايا ونجيب اللبس
بسمله: تمام
رانيا : ازيك يا ملك؟!
ملك:انتي مالك.
رانيا : ف اي يا ملك؟!
ملك: مش بحبك انا..
رانيا: ليه انا عملت اي ؟!
ملك: معرفش سلام .
رانيا بعياط: انا مش عارفه انا عملت اي عشان تكرهني انا بحبها اوي ومن كتر العياط نامت
ملك: الو يا دنيا عامله اي؟!
دنيا دي صحبت ملك جدا
دنيا:الحمد لله
ملك: بصي بقي انا عاوزه اغيظ رانيا كدا انا مش بحبها خالص
دنيا: ليه يا بنتي شكلها بتحبك؟
ملك : لا مش بتحبي دي بتغيظني بالبسها وفلوسها
دنيا: لا يبنتي مفيش الكلام ده هيا بتحبك.
ملك: انا عارفه اكتر منك هيا مبتحبنيش.
دنيا: لا انا عارفه انها بتحبك.
رانيا : بسمله مالك لسه مكلمني دلوقتي وهنخرج سوا
مالك ده بيحب رانيا بقالو سنه
بسمله: ماشي يا رأنيا خلي بالك من نفسك.
ملك : بصي يا دنيا انا عارفه هعمل اي كويس استني وشوفي.
دنيا : يا ملك بلاش التفكير الوحش ده.
دنيا: اسكتي انتي
رانيا بعد ساعتين
يلا يا مالك روحني
مالك: لسه بدري.
رانيا : لا انا زهقت يلا؛
مالك: ماشي وروح رانيا
ملك: بتكلم مالك من رقم غريب.
ازيك ؟
مالك: مين !؟
ملك: انا اسمي حبيبه
مالك: ايوه نعم يعني !؟
ملك: معجبه بيك جدا.
مالك: بجد؟!
ملك: اه جدا.
مالك: عرفيني بنفسك طيب.
ملك: انا حبيبه وعندي 20سنه وريتوا صوره من النت.
مالك: اه قمر .
ملك: تسلم
رانيا: الو يا مالك.
مالك: اي ؟!
رانيا: ف اي بترد ببرود لي!؟
مالك: مالي يبنتي.؟
*بعد اربع ايام*
ملك بتكلم مالك ع أنها حبيبه
ومالك اعجب بيها وسأب رانيا
رانيا: الو يا مالك ف اي؟
مالك : عاوزه اي انتي ؟!
رانيا: مش بترد عليه لي؟!
مالك: ومش هرد اي رايك!!!
رانيا: لا شكرا مليش رايي سلام!!!!!
مالك: سلام!!!!!
راحت رانيا لملك
رانيا: اي يا ملك ؟
ملك: نعم!!!!
رانيا: شوفتي مالك عمل اي انا ملقتش حد احكيلو غيرك يا ملك اسمعيني.!!!
ملك : نعم اتكلمي.
رانيا: مالك سبني وبيكلم واحده تانيه انتي عارفه اني بحبه جدا يا ملك اعمل اي!!!!!!
ملك: انتي تعرفي البت دي!!!!!!
رانيا بعياط: لا معرفهاش انا معملتش حاجه لده كلو انا بحبو.
ملك: اهدي طيب وانا هكلموا'
رانيا: ايوه يا ملك كلميه.
ملك: ماشي.
واتصلت بي مالك الو يا مالك عامل اي انا ملك!!!!!!
مالك: تمام نعم!!!!!
ملك: ف اي انت ورانيا!!!!
مالك: بصي قولي لصحبتك انا مش عاوز اسمع صوتها ولا صوت حد منكم ماشي!!!!!!
ملك : اسمع بس
مالك: مبسمعش وقفل.
ملك: اهو سمعتي عمل اي!!!!!
رانيا: معرفش مالوا اتغير ليه!!!!!
ملك: معرفش!!!!!
ومشيت رانيا.
مالك: اي يا حبيبه عامله اي!!!!!
ملك: الحمد لله هو انت لسه بتكلم البنت الي كنت بتحبها!!!
مالك: لا لي!!!!!
ملك: خلاص اتصل بيها وهزقها.
مالك: حاضر
مالك كان ماشي ورا كلام حبيبه الي هيا ملك
مالك: الو يا رانيا!!
رانيا: اخيرا اتصلت يا مالك.
مالك: انا مش عاوز اعرفك تاني فاهمه لو اتصلتي بيه تاني هخلي خطيبتي ترد عليكي.
رانيا بعياط: خطيبتك مين يا مالك!!!
مالك: انتي مالك انتي متتصليش بيه تاني اسمحي رقمي يلاا
رانيا: يا مالك انت عارف اني بحبك والله محدش هيحبك قدي
مالك: انا زهقت منك خلاص بقي .
رانيا: شكرا يا مالك.
مالك: يلا وقفل وحط الرقم ف البلاك
بسمله: الو يا رانيا ف اي !!!
رانيا: تعالي بسرعه يا بسمله مش قادره اخد نفسي
بسمله: جيالك اهو
*بعد نص ساعه*
بسمله: ف اي يا رانيا مالك!!!!
ورانيا اغم عليها
بسمله الو اسعاف تعالوا بسرعه
جت الإسعاف وخدت رانيا
*بعد ساعه*
الدكتور: هيا حصلها صدمه من حاجه!!!!
بسمله: مش عارفه يا دكتور !!!
الدكتور: طيب احنا معلقين محاليل وهتبقي كويسه باذن الله
بسمله: يارب.
بسمله: الو يا ملك تعالي رانيا ف المستشفي.
ملك: ماشي جايه.
وجت ملك
ملك: اي الي حصل!!!!!
بسمله: مش عارفه انتي اكيد عارفه!
ملك حكتلها كل حاجه
بسمله: أيوه هيا بتحب مالك جدا
ملك: خدي تلفوني خليه معاكي لحد ما ادخل للدكتور
ملك نسيت أنها تقفل التلفون
بسمله بتقلب ف الشاتات
بسمله: اي ده رقم مالك.
فتحت الشات وقرأت كل حاجه وسكتت
ملك جت هاتي التلفون
بسمله: اي ده يا ملك!!!!
ملك: هوا اي!!!!!
بسمله: انتي بتكلمي مالك!
ملك: لا مش بكلمه.
بسمله: اومال مين حبيبه دي يا ملك حرام عليكي.
ملك: ومش حرام لما كانت بتغيظني بي لبسها وحاجتها انا كدا خدت حقي يا بسمله
بسمله: كدا مش حقك يا ملك انتي غلطانه اوي ازاي تعملي كدا ونتي عارفه أن رانيا بتحب مالك
ملك: معنديش كلام اقولوا سلام
بسمله: خدي هنا وضربت ملك
ملك: انتي ازاي تعملي كدا!!!!
بسمله: فوقي حرام عليكي رانيا بتحبك ازاي تعملي كدا!!!!!
ملك: خلاص انا خدت حقي ومشيت
بسمله: الو يا مالك
مالك: نعم تاني انا مش خلص منكم!!!!
بسمله: الي بتكلمك دي ملك مش اسمها حبيبه دي ملك والله
مالك: ملك مين!!!!
بسمله:, افهم دي ملك صحبت رانيا وكانت عاوزه تاخد حقها من رانيا
مالك: الي هوا ازاي يعني الي انا بكلمها دي وسبت رانيا عشانها ملك!
بسمله:ايوه يا مالك
مالك: ازاي ده ازاي!!!!!
بسمله: اهدي كدا وتعال شوف رانيا ف المستشفي
*وبعد يومين*
رانيا فاقت وروحت البيت
رانيا: عاوز اي يا مالك!!!
مالك: انا اسف يا رانيا مكنتش اعرف اي حاجه!
رانيا: مكنتش تعرف اي!!
وحكالها كل حاجه عن ملك
رانيا: انت كداب ملك متعملش كدا لا!!!
مالك: صدقيني كل ده ملك عملتوا!
رانيا: عملت كدا لي أنا بحبها وكانت اعز صحابي لي لي!!!!
مالك: خلاص اهدي
رانيا: ابعد عني انت السبب مش عاوزه اعرفك تاني اطلع بره!!!!
مالك: اهدي بس
رانيا بصوت عالي: مش عاوزه اعرفك تاني بره
وخدت هدومها وسافرت
وملك سافرت
*بعد سنه*
رانيا اتخطبت لدكتور
ملك زي ما هيا ندمانه ع رانيا
بسمله اتجوزت
_*الكاتبه انچي احمد حسن سليمان*_
التصنيف
قصة