أحببتها في قضيتي|"جريدة غزل"


لَحْظة

جريدة غزل

الوصول صعب ولكن معًا نستطيع. .. جريدة غزل لدعم الكُتاب عن طريق نشر كتاباتهم بأنواعها لتصل إلى القُرَّاء بسهولة، لمؤسستها سها عبد النبي، تحت إشراف تطبيق وجريدة لَحْظة.


"أحببتها في قضيتي"
 البارت الثالث 
شيرين قاعده بتحاول تركز في الورق الي قدامها ويوسف كل شويه بيغلس عليها وهي بتحاول تمسك نفسها واسلام كل شويه يبص علي هاله ويرجع يبص في الورق وفجأه قامت شيرين واقفه :بس كده ياجماعه 
هاله:بس اي 
شيرين:انا جعت والصراحة مش هقدر اكمل
يوسف:عينوكي ازاي محاميه 
شيرين:زي ماعينوك ضابط وانت غبي
يوسف:غبي انتي عبيطه 
شيرين ببرود:مين عايز اكل 
يوسف:انتي بتتجاهليني 
شيرين:هاله اطلبلك كريب ولا بيتزا 
هاله بضحك:بيتزا 
شيرين:تمام وانت يااستاذ اسلام 
اسلام بضحك:بيتزا 
شيرين :تمام هطلب 
يوسف:وانتي مسألتنيش لي 
شيرين:اصل حضرتك مش جعان 
يوسف:هو انتي دخلتي جو بطني 
شيرين :لا بس اتريقت عليا عشان جعانه يبقي اكيد مش جعان 
يوسف:انا جعان 
شيرين ؛خلاص هطلبلك بيتزا
يوسف:هو انا قلتلك بيتزا 
شيرين:مش ضروري تقول 
يوسف بغضب:انتي ازاي كده لازم تسألني 
هاله:خلاص اهدي يااستاذ يوسف حضرتك عايز اي 
يوسف بغباء:بيتزا 
اسلام ضربه علي قفاه:طب ماهي كانت هطتلب بيتزا 
وكلهم ضحكوا وخرجت شيرين مستنيه الدليفري 
وهما بيشتغلو 
يوسف:طيب ياجماعه انا هخرج اشوف المجنونه دي بتعمل اي بدل ماتخبط واحد روسيه تودينا في داهيه 
هاله واسلام:هههههه تمام 
يوسف خرج لقي شيرين واقفه مستنيه الدليفري 
يوسف حب يغلس عليها:بتاع الدليفري جه وضربتيه 
شيرين:ضربته 
يوسف:ممم ضربتيه مهوا مفيش حد جه جمبك الا وضربتيه 
شيرين بتاخد نفس:بص انا يمكن غلط لما عضيتك ماشي لكن انت حضنتني 
يوسف :بصي انا حضنتك لاسبابي يعني لو كنتي سمعتيني كنت حكتلك 
شيرين:سمعاك احكي 
يوسف:كان فيه وزير بيتاجر في المخدرات وانا كلفوني اني اقرب من بنته ولما مسكناه بنت بدأت تطب عليا كل يوم وقلتلها اني متجوز فلقتها جايه فروحت حضنك علي اساس مراتي وكده 
شيرين:يعني ضحكت عليها 
يوسف:اضحك علي مين دي كانن بتقرب مني عشان تطلع ابوها من السجن 
شيرين:الدليفري جه كام 
العامل:من غير فلوس عشان عيونك الحلوه 
شيرين:تسلم بس كام 
العامل:١٠٠ ياقمر 
يوسف:قمر اي ياغبيط انت جاي توصل وتشقط 
العامل:هو أنا عملت اي 
يوسف:والله ده انت بتعاكسها
العامل:هو الصراحه القمر ده لازم يتعاكس 
شيرين:اهدي يايوسف 
يوسف:اسكتي خالص خودي الحاجه واطلعي 
شيرين خافت من منظره واخدت الحاجه وطلعت 
يوسف:بتقول انها قمر 
العامل:في أي هو مين حضرتك 
يوسف وبدون تفكير:انا جوزها ياخويا 
العامل:انا اسف لحضرتك جدا 
يوسف :كام يازفت 
العامل:١٠٠
يوسف رمي الفلوس في وشه وطلع 
شيرين وشها ضارب ميت لون واحمر وهاله واسلام مش عارفين مالها 
ويوسق باين عليه الغضب 
اسلام بهمس:هو حصل اي تحت 
يوسف بصوت عالي:الهانم واقفه عماله تحكي مع الدليفري وهو عمال يعاكس فيها 
شيرين:انا محكتش معاه انا بقوله الحساب كام
يوسف :ومش معاكي زفت راجل يعرف يطلب منه 
اسلام :خلاص خلاص اهدو المهم فين الاكل 
شيرين:اهو 
وسابتهم وطلعت بره 
اسلام بهمس:مكنش ينفع تزعقلها كده 
يوسف مردش عليه 
في مكان مهجور تبع تجار الاثار 
العميل:انهارده روحنا نوصل الحاجه لقيناه مضروب بالنار 
...:ازاي الكلام ده 
العميل:حضرتك شكل الجو لبش اليومين دول 
.....:ماشي استني مني خبر
عند المحامين 
شيرين واقفه في البلكونه وبتعيط 
دخل عليها يوسف 
يوسف:مممم زعلتي 
شيرين :ملكش دعوه اتفضل اطلع بره 
يوسف:بصي ياشيرين انا طبيعي زي اي راجل لو شفت حد بيغازل في واحده هتجنن 
شيرين:وانا كنت هرد 
يوسف:انا ميهمنيش ردك المهم اني كنت في عز غضبي 
شيرين:والمطلوب اي 
يوسف:انك تسامحيني لاني فعلا كنت متعصب 
شيرين:خلاص ماشي 
يوسف:طب امسح واللهي دموعك القمر دي 
شيرين:قمر اي ماتظبط 
يوسف بضحك:اهو كده تبقي مش زعلانه 
وضحكو وخرجوا بره اسلام :هاا صافيه لبن 
شيرين بإبتسامه وبتهز رأسها وبتقول ايوه 
وخلصوا شغل وكل واحد روح بيته 
شيرين مش فاهمه اي الي بيحصل لكن فرحانه 
وهاله عادي 
يوسف كمان فرحان 
واسلام عادي 
ويتبع 
*اسماء توفيق*

إرسال تعليق

أضف تعليقًا مُشجعًا ..

أحدث أقدم

شاهِد أيضًا

إغلاق الإعلان